Never try, never know

Vi befinner oss just nu i den norra delen av Thailand, Chiang mai. Djungel trekken var riktigt cool. En once in a life time. Var guide var riktigt kung. Sorry mina vanner men hur internt de an ar kommer jag springa runt och skrika "Ah, talliban" varje gang jag hor en small. Saga "Me gonna make watterfall, small but spicy" varje gang jag ska pa toa. Och framfor allt anvanda "Never try never know". Bah, ni vill val veta mer om djungeln nu antar jag.

Forsta dagen startade med en elefantritt sim var valdigt intressant. Alla elefanter gick pa ett led och de flesta hade en ryttare. Forutom min och Emmas elefant och Sofies och Conors elefant. Mitt i djungeln far en av elefanterna ett frispel och vill kasta av ryttaren och de tva som satt med. Detta far dock flera andra elefanter att bli oroliga sa min och Emmas elefant som ar utan ryttare borjar trassla in sig lite i ett rep som den satt fast i mellan nagra andra elefanter. Som tur var gick allting bra och det visade sig att elefanten bara hade ropat och blivit orolig for sin unge som var langst bak i ledet. Som om vi inte fick nog av den adrenalinkicken akte vi pa taket pa bilen resten av vagen tills vi skulle fa var lunch. Sen borjade en laaaang vandring i skogen. Tror vi gick i narmare fem timmar innan vi var framme in varty lager. Varmt, backigt och javligt. Kvallen med ganger framfor lagerelden var dock riktigt nice. Natten var dock VALDIGT kall!

Andra dagen i djungeln. Mer vandring. Snacka om att jag gatt mycket! Hoppas pa att bli deffad pa denna resa hahahha! Nudlar, ris och en massa vandring. Anyways. Vi kom fram till nagra bonder som vi kakade lunch med. Lee aka Monkey-boy var guide hade gjort sma matlador till oss med nudlar och gronsaker som han stoppat i ett litet paket av ett stort lov. Pa vagen da vi vandrade taljde han atpinnar till oss av bambu. Efter kaket fick vi komma in i en liten "stuga" dar han visade oss hur de bodde. I mitten av tva sangar fanns en liten eldstad och ovanfor den eldstaden lag tva rattor pa tork. Givetvis tar han ner en av rattorna och delar ut en bit till var och en. Oartigt att inte smaka tankte jag, tugga och svalde. Luktade lite som torkat renkott. Smakade doch INTE som det. Mer vandring tills vi kom fram till ett vattenfall dar vi kunde svalka av oss lite. Valdigt efterlangtat! Val framme i lagtret blev de middag och lite fest med ett annat trekkingteam under varldens klaraste stjarnhimmel.

Dag tre. Lee vackte oss kl 6.30 pa morgonen sa vi kunde se soluppgangen efter den somnade vi om ett tag innan vi kakade frulle och vandrade vidare. Nar vi var framme vid vagen fick vi skjuts sista biten. SKONT! Sen var de lunch innan vi drog ivag pa bamboo-rafting. Riktigt kul! Dock sa tror jag att jag, Emma och Sofie blev lite val mobbade av killarna som styrde flottarna. De gilllade att stanka ner oss med vatten och jag blev aven iputtad i vattnet en gang. Efter flotturen var de dags for en trott bilresa hem. Val tillbaka pa hotellet tog vi en efterlangtad dusch, bytter om och motte upp ganget for kak pa stan. Kan saga att jag aldrig varit mkt for Donken men fan vad gott de var med stril;los och en burgare efter att bara ha kakat smaklost ris och nudlar i djungeln. Utgang pa de var nastan givet. Vi hittade skonaste rockbaren med liveband och jag kande mej som hemma!

Ikvall ar sista natten i Chiang mai med ganget innan vi tagar ner till Phuket. Tagresan kommer ta ca tre dagar. Hoppas jag overlever.

Bilder far ni kolla pa fejjan hinner inte lagga upp de nu!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Lazy?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0