Dag 4 – Det här åt jag idag

Förvänta er inget kullinariskt nu och tänk på att jag är en fattig student. Mamma brukar alltid säga då jag är hem att jag ska passa på att äta för att jag knappt lagar mat själv hemma. Och det stämmer, men vem tycker att det är kul att stå och trängas i korridorsköket och behöva vara trevlig mot alla som kommer in dit. Men snart flyttar vi och då blir de andra bullar med matlagningen (HAHA!).

Frukost alltså. Jag försov mej och vaknade 30 min innan lektionen började så fick grabba en banan innan jag kutade iväg till skolan. Kunde dock inte äta den förrän första rasten och då hade magen satt igång med att kurra på högvarv. På lunchen åt jag tacopaj från kära lärarhuset. Som jag längtat efter att äta där, men soon we'll meet again. Dock har dom gjort sina pajer nyttigare. Hälften av osten är borta och ersatt med bönor. Inte för att jag klagar, det är bara ett konstaterande. Till middag gjorde jag och Prisca plättar med glass och drottningsylt. Dock gick inte matlagningen helt bekymmersfritt tillväga så vi får se hur kullinariska vi kommer bli då vi får ett eget kök. Vet dock inte hur många plättar jag åt men fick matkoma efteråt så antar att det var ett par styckna. Har inte ätit mer sen dess men funderar på att dricka ett glas O'boy innan de är piss-å-gå-ligg.

Känner att detta inlägg blev väldigt givande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Lazy?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0