Dag 8 – Ett ögonblick

Eftersom att hemtentan inte lockar så mycket just nu gör jag ett försök här istället. Jag har suttit och funderat över detta ett tag nu. Ett ögonblick.

Mina tankar går automatiskt till "ett första möte". Då man träffar en speciell person för första gången. Och då vandrar tankarna ännu mer bort till Zante. Vet inte varför, kanske var det atmosfären där borta eller så är det den kalla vintern som gör att jag vill ha någon att värma mig mot just nu. Men ibland säger det bara klick mellan två människor då blickarna möts. Allt som behövs är ett ögonblick för att falla dit. Det som sen ska vara så orättvist är att man bor på helt olika ställen. Och att man vet att man inte kommer kunna ses igen. Att man bara kan få bli teasad av tanken. Men kanske är det också den känslan som måste få vara kvar. Ett till ögonblick och tjusningen, förtrollningen, skulle vara bruten. Förmodligen?!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Lazy?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0