Somnussom



Jag har börjat få sömnproblem. Jag kan inte somna, jag bara ligger och hör klockan ticka och räknar minuterna som jag har kvar att sova. De är jätte jobbigt och jag har aldrig haft de problemet tidigare. Och varför har jag fått de just nu. Kanske för att jag går och stressar upp mig för allting.. Jag googldae sömnporblem (ja, jag vet att jag har väldigt lite att göra) och fick upp detta;

Ungefär var tredje person har då och då sömnbesvär - Okej, jag är inte ensam!

Man kan få sömnproblem av sena måltider, värk eller av att man själv eller någon annan snarkar - Sluta med nattmacka, skaffa bättre kudde och putta ner Crille från sängen?!

Det är främst kvinnor som har svårt att sova - Döh! Varför ska vi råka ut för allt..

Stress (både positiv och negativ) är en vanlig anledning till sömnproblem. När kroppen går på högvarv är vi inställda på vakenhet och aktivitet, då är det inte konstigt att det blir svårare att sova - Jag visste väl de!


Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Lazy?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0