Blondie har gjort de igen

Eftersom att jag var en av de som missade Blondinbellas debatt igårkväll med Janne Josefsson har jag sett den nu imorse. Jag måste bara börja med att säga, fy fan vad pinsamt. Verkligen. Det skulle vara en debatt mellan ordföranden för Ungdomens Nykterhetsförbund och Blondinbella. Men de hela kom ingen vart.

Blondie satt bara och lät som en tjurig unge och killen som skulle debattera emot henne hade ingenting att säga. På något sätt hade blondie lyckats flirta in sig hos honom, klyftigt. Ett glas vin till maten är inte okej om man ska vara en förebild för unga tjejer. Det som Bella också säger, att man inte kommer kunna få ungdomar att sluta dricka är bara bullshit. Det måste bara vara någon som tar första steget. Och i hennes fall som ung förebild så tycker jag att hon kan ta de steget. Visst, hon dricker mindre än tex Kissie, men hon har ju inte heller utnämnt sig själv till någon sorts förebild. Besviken blev jag också på killen som bara satt där och sa att problemet inte ligger på Blondinbella utan på vuxenvärlden, vill man få tag på alkohol så gör man ju de utan att en vuxen behöver fixa de åt en. Debatten skulle ju handla om Bellas alkoholvanor, de var ju därför båda var där. Nä, dom skulle ha skickat en tjej istället så hade de blivit en catfight av de hela.


Later!

Kommentarer
Postat av: Anonym

läser du mogis.se blogg? tror du skulle gilla den!

2008-10-12 @ 23:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Lazy?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0